Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-28T19:52:28+02:00
5% ze 120g to 6 g czystego kwasu

po zmieszaniu masa roztworu 120 + 80 = 200g

czyli p = 6/200 *100% = 3%
  • Użytkownik Zadane
2009-09-28T22:26:56+02:00
Masa roztworu (mr=120g)
stężenie (Cp=5%)
masa wody(mw=80g)

liczymy masę substancji (ms) w pierwszym roztworze
Cp=ms/mr×100%→ms=Cp×mr/100%→ms=5×120/100→ms=6g

liczymy stężenie roztworu drugiego
Cp=ms/mr+mw×100%
Cp=6/200×100→Cp=3%

Po dodaniu 80g wody powstanie roztwór 3%