Test kontrolny z matematyki pisało 150 uczniów. Oceny bardzo dobre otrzymało 46 osób, czyli ⅓ dziewcząt i 2/7 chłopców. Ile dziewcząt i ilu chłopców pisało ten test?

Zadanie trzeba rozwiązać metodą podstawiania czyli układy równań . Ułożyć równanie i rozwiązać. ;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T21:09:49+01:00

x - ilość dziewczat
y - ilość chłopców
x+y = 150 ilość uczniów piszących test

x +y = 150
⅓ x + 2/7 y =46 /*21

x = 150 -y
7x + 6y = 966

x = 150 -y
7(150 -y) + 6y = 966

x = 150 -y
1050 - 7y + 6y = 966

x = 150 - y
-y = 966 - 1050

x = 150 -y
y = -84

x = 150 - 84 = 66
y = 84

x = 66 dziewczat
y = 84 chłopców


Test pisało 66 dziewczat i 84 chłopców
2010-01-17T21:28:43+01:00
X+y=150----> x=150-y
1/2x+2/7y=46|*14

x+y=150
7x+4y=644

7(150-y)+4y=644
1050-7y+4y=644
-3y=644-1050
-3y=-406|(-3)
y=135,3
X=150-135,3
x=14,7