Pani Helena ulokowała na giełdzie kwotę 1000zł, kupując akcje firm X i Y. Po roku inwestycja ta przyniosła 10% zysku, przy czym wartość akcji firmy X wzrosła o 20%, a wartość akcji firmy Y o 20% spadła. Ile pieniędzy ulokowała pani Helena w akcjach firmy Y?

Znam tylko wynik: 250zł
Czekam na rozwiązanie.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T21:15:20+01:00
X - akcje w firmie X
y - akcje w firmie Y

x+y=1000
120%x + 80%y =1100

x=1000-y
1,2x+0,8y=1100

x=1000-y
1,2(1000-y)+0,8y=1100

x=1000-y
1200-1,2y+0,8y=1100

x=1000-y
-0,4y=-100|:(-0,4)

x=1000-y
y=250

x=1000-250
y=250

x=750
y=250

odp: Pani Helena w akcjach firmy Y ulokowała 250zł
15 4 15
2010-01-17T21:16:06+01:00
X - kwota zainwestowana w pierwsza firme
y - kwota zainwestowana w drugą firme

x + y = 1000
120%x + 80%y = 110% * 1000

80x + 80y = 80000
120x + 80y = 110000

Odejmujemy stronami (drugie minus pierwsze)
40x = 30000
x = 30000 / 40 = 750
y = 1000 - x = 1000 - 750 = 250

W akcje X zainwestowano 750zł a w akcje Y 250zł
4 3 4
2010-01-17T21:16:25+01:00
X+y=1000
1,2x+0,8y=1100

1,2(1000-y)+0,8y=1100
1200-1,2y+8,8y=1100
-0,4y=-100
y=250
3 1 3