Odpowiedzi

2010-01-17T21:30:28+01:00
P = 2Pp+Pb
P=2*25+8
P=58

V = Pp * H
V=25*8
V=200
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T21:32:40+01:00
Podstawą graniastosłupa jest kwadrat o polu 25cm kwadratowych. wysokosc graniastoslupa jest rowna 8 cm . oblicz pole powierzchni i objetosc graniastoslupa

Pp = 25 cm² -pole podstawy ( kwadratu) graniastosłupa
H = 8 cm - wysokość graniastosłupa
a - bok podstawy ( kwadratu)

Pc = ? - pole powierzchni całkowitej graniastosłupa
V = ? - objętość garnistosłupa

1. Obliczam bok podstawy ( kwadratu)

Pp = 25 cm²
Pp = a²
a² = 25 cm²
a = √25 cm²
a= 5 cm

2. Obliczam Pole boczne Pb

Pb = 4*a*H
Pb = 4*5cm* 8 cm
Pb = 160 cm²

3. Obliczam pole całkowite Pc
Pc = 2*pp + Pb
Pc = 2*25 cm² + 160 cm²
Pc = 50 cm² + 160 cm²
Pc = 210 cm²

4. Obliczam objętość graniastosłupa

V = Pp*H
V = 25 cm² * 8 cm
V = 200 cm³
3 5 3
2010-01-17T21:34:41+01:00
V=Pp*H
V= 25cm kw*8 cm
V=200 cm sześciennych

Pc=2Pp+Pb
Pc=2*25+4*5*8
Pc=210cm kw