Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T21:27:22+01:00
1. Początek Ewangelii o Jezusie Chrystusie, Synu Bożym. 2. Jak jest napisane u proroka Izajasza: Oto Ja posyłam wysłańca mego przed Tobą; on przygotuje drogę Twoją. 3. Głos wołającego na pustyni: Przygotujcie drogę Panu, Jemu prostujcie ścieżki. 4. Wystąpił Jan Chrzciciel na pustyni i głosił chrzest nawrócenia na odpuszczenie grzechów. 5. Ciągnęła do niego cała judzka kraina oraz wszyscy mieszkańcy Jerozolimy i przyjmowali od niego chrzest w rzece Jordanie, wyznając [przy tym] swe grzechy. 6. Jan nosił odzienie z sierści wielbłądziej i pas skórzany około bioder, a żywił się szarańczą i miodem leśnym. 7. I tak głosił: Idzie za mną mocniejszy ode mnie, a ja nie jestem godzien, aby się schylić i rozwiązać rzemyk u Jego sandałów. 8. Ja chrzciłem was wodą, On zaś chrzcić was będzie Duchem Świętym. 9. W owym czasie przyszedł Jezus z Nazaretu w Galilei i przyjął od Jana chrzest w Jordanie. 10. W chwili gdy wychodził z wody, ujrzał rozwierające się niebo i Ducha jak gołębicę zstępującego na siebie. 11. A z nieba odezwał się głos: Tyś jest mój Syn umiłowany, w Tobie mam upodobanie. 12. Zaraz też Duch wyprowadził Go na pustynię. 13. Czterdzieści dni przebył na pustyni, kuszony przez szatana. żył tam wśród zwierząt, aniołowie zaś usługiwali Mu. 14. Gdy Jan został uwięziony, Jezus przyszedł do Galilei i głosił Ewangelię Bożą. Mówił: 15. Czas się wypełnił i bliskie jest królestwo Boże. nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię. 16. Przechodząc obok Jeziora Galilejskiego, ujrzał Szymona i brata Szymonowego, Andrzeja, jak zarzucali sieć w jezioro; byli bowiem rybakami. 17. Jezus rzekł do nich: Pójdźcie za Mną, a sprawię, że się staniecie rybakami ludzi. 18. I natychmiast zostawili sieci i poszli za Nim. 19. Idąc dalej, ujrzał Jakuba, syna Zebedeusza, i brata jego Jana, którzy też byli w łodzi i naprawiali sieci. 20. Zaraz ich powołał, a oni zostawili ojca swego, Zebedeusza, razem z najemnikami w łodzi i poszli za Nim. 21. Przyszli do Kafarnaum. Zaraz w szabat wszedł do synagogi i nauczał. 22. Zdumiewali się Jego nauką: uczył ich bowiem jak ten, który ma władzę, a nie jak uczeni w Piśmie. 23. Był właśnie w synagodze człowiek opętany przez ducha nieczystego. Zaczął on wołać: 24. Czego chcesz od nas, Jezusie Nazarejczyku? Przyszedłeś nas zgubić. Wiem, kto jesteś: Święty Boży. 25. Lecz Jezus rozkazał mu surowo: Milcz i wyjdź z niego. 26. Wtedy duch nieczysty zaczął go targać i z głośnym krzykiem wyszedł z niego. 27. A wszyscy się zdumieli, tak że jeden drugiego pytał: Co to jest? Nowa jakaś nauka z mocą. Nawet duchom nieczystym rozkazuje i są Mu posłuszne. 28. I wnet rozeszła się wieść o Nim wszędzie po całej okolicznej krainie galilejskiej. 29. Zaraz po wyjściu z synagogi przyszedł z Jakubem i Janem do domu Szymona i Andrzeja. 30. Teściowa zaś Szymona leżała w gorączce. Zaraz powiedzieli Mu o niej. 31. On podszedł do niej i podniósł ją ująwszy za rękę, gorączka ją opuściła, i usługiwała im. 32. Z nastaniem wieczora, gdy słońce zaszło, przynosili do Niego wszystkich chorych i opętanych; 33. i całe miasto było zebrane u drzwi. 34. Uzdrowił wielu dotkniętych rozmaitymi chorobami i wiele złych duchów wyrzucił, lecz nie pozwalał złym duchom mówić, ponieważ wiedziały, kim On jest. 35. Nad ranem, gdy jeszcze było ciemno, wstał, wyszedł i udał się na miejsce pustynne, i tam się modlił. 36. Pośpieszył za Nim Szymon z towarzyszami, 37. a gdy Go znaleźli, powiedzieli Mu: Wszyscy Cię szukają. 38. Lecz On rzekł do nich: Pójdźmy gdzie indziej, do sąsiednich miejscowości, abym i tam mógł nauczać, bo na to wyszedłem. 39. I chodził po całej Galilei, nauczając w ich synagogach i wyrzucając złe duchy. 40. Wtedy przyszedł do Niego trędowaty i upadając na kolana, prosił Go: Jeśli chcesz, możesz mnie oczyścić. 41. Zdjęty litością, wyciągnął rękę, dotknął go i rzekł do niego: Chcę, bądź oczyszczony. 42. Natychmiast trąd go opuścił i został oczyszczony. 43. Jezus surowo mu przykazał i zaraz go odprawił, 44. mówiąc mu: Uważaj, nikomu nic nie mów, ale idź pokaż się kapłanowi i złóż za swe oczyszczenie ofiarę, którą przepisał Mojżesz, na świadectwo dla nich. 45. Lecz on po wyjściu zaczął wiele opowiadać i rozgłaszać to, co zaszło, tak że Jezus nie mógł już jawnie wejść do miasta, lecz przebywał w miejscach pustynnych. A ludzie zewsząd schodzili się do Niego.
2010-01-17T21:28:20+01:00
Http://pl.wikisource.org/wiki/Biblia_Gda%C5%84ska/Ewangelia_wg_%C5%9Bw._Marka_1 - tu masz cały pierwszy rozdział Ewangelii z podziałem na wiersze =]
2010-01-17T21:31:48+01:00
Jan Chrzciciel [Vt-2,31, Vt-3,129]

1 Początek Ewangelii o Jezusie Chrystusie, Synu Bożym.

2 [Vt-1,65] Jak jest napisane u proroka Izajasza:
Oto Ja posyłam wysłańca mego
przed Tobą;
on przygotuje drogę Twoją

3 [Vt-1,65, Vt-2,31] Głos wołającego [Vt-4,223] na pustyni:
Przygotujcie drogę Panu,
Dla Niego prostujcie ścieżki!

4 Wystąpił Jan Chrzciciel na pustyni i głosił chrzest nawrócenia na odpuszczenie grzechów.

5 [Vt-2,61] Ciągnęła do niego cała judzka kraina oraz wszyscy mieszkańcy Jerozolimy i przyjmowali od niego chrzest w rzece Jordan, wyznając [przy tym] swe grzechy.

6 Jan nosił odzienie z sierści wielbłądziej i pas skórzany około bioder, a żywił się szarańczą i miodem leśnym.

7 I tak głosił: «Idzie za mną [Vt-2,50] mocniejszy ode mnie, a ja nie jestem godzien, aby się schylić i rozwiązać rzemyk u Jego sandałów.

8 Ja chrzciłem was wodą, On zaś chrzcić was będzie Duchem Świętym».



Chrzest Jezusa [Vt-2,3; Vt-2,4; Vt-6,19]

9 W owym czasie przyszedł Jezus z Nazaretu w Galilei i przyjął od Jana chrzest w Jordanie.

10 W chwili gdy wychodził z wody, ujrzał rozwierające się niebo i Ducha jak gołębicę zstępującego na siebie.

11 A z nieba odezwał się głos: «Tyś jest mój Syn umiłowany, w Tobie mam upodobanie» [Vt 4,203]



Kuszenie Jezusa [Vt-2,5, Vt-2,6, Vt-2,44]

12 Zaraz też Duch wyprowadził Go na pustynię.

13 Czterdzieści dni przebył na pustyni, kuszony przez szatana. Żył tam wśród zwierząt, aniołowie zaś usługiwali Mu.



DZIAŁALNOŚĆ JEZUSA W GALILEI

POCZĄTEK DZIAŁALNOŚCI

Pierwsze wystąpienie

14 [Vt-2,7] Gdy Jan został uwięziony, Jezus przyszedł do Galilei i głosił Ewangelię Bożą. Mówił:

15 «Czas się wypełnił i bliskie jest królestwo Boże. Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię!»



Powołanie pierwszych uczniów

16 Przechodząc obok Jeziora Galilejskiego, ujrzał Szymona i brata Szymonowego, Andrzeja, jak zarzucali sieć w jezioro; byli bowiem rybakami.

17 Jezus rzekł do nich: «Pójdźcie za Mną, a sprawię, że się staniecie rybakami ludzi».

18 I natychmiast zostawili sieci i poszli za Nim.

19 Idąc dalej, ujrzał Jakuba, syna Zebedeusza, i brata jego Jana, którzy też byli w łodzi i naprawiali sieci.

20 Zaraz ich powołał, a oni zostawili ojca swego, Zebedeusza, razem z najemnikami w łodzi i poszli za Nim.



Nauczanie w Kafarnaum [Vt-2,22]

21 Przyszli do Kafarnaum. Zaraz w szabat wszedł do synagogi i nauczał.

22 Zdumiewali się Jego nauką: uczył ich bowiem jak ten, który ma władzę, a nie jak uczeni w Piśmie.



Uzdrowienie opętanego [Vt-2,22]

23 Był właśnie w synagodze człowiek opętany przez ducha nieczystego. Zaczął on wołać:

24 [Vt-4,111] «Czego chcesz od nas, Jezusie Nazarejczyku? Przyszedłeś nas zgubić. Wiem, kto jesteś: Święty Boży».

25 Lecz Jezus rozkazał mu surowo: «Milcz i wyjdź z niego!».

26 Wtedy duch nieczysty zaczął go targać i z głośnym krzykiem wyszedł z niego.

27 A wszyscy się zdumieli, tak że jeden drugiego pytał: «Co to jest? Nowa jakaś nauka z mocą. Nawet duchom nieczystym rozkazuje i są Mu posłuszne».

28 I wnet rozeszła się wieść o Nim wszędzie po całej okolicznej krainie galilejskiej.



W domu Piotra [Vt-2,23]

29 Zaraz po wyjściu z synagogi przyszedł z Jakubem i Janem do domu Szymona i Andrzeja.

30 Teściowa zaś Szymona leżała w gorączce. Zaraz powiedzieli Mu o niej.

31 On podszedł do niej i podniósł ją ująwszy za rękę, gorączka ją opuściła. A ona im usługiwała.



Liczne uzdrowienia [Vt-2,24]

32 Z nastaniem wieczora, gdy słońce zaszło, przynosili do Niego wszystkich chorych i opętanych;

33 i całe miasto było zebrane u drzwi.

34 Uzdrowił wielu dotkniętych rozmaitymi chorobami i wiele złych duchów wyrzucił, lecz nie pozwalał złym duchom mówić, ponieważ wiedziały, kim On jest.



W okolicy Kafarnaum [Vt-2,25]

35 Nad ranem, gdy jeszcze było ciemno, wstał, wyszedł i udał się na miejsce pustynne, i tam się modlił.

36 Pospieszył za Nim Szymon z towarzyszami,

37 a gdy Go znaleźli, powiedzieli Mu: «Wszyscy Cię szukają».

38 Lecz On rzekł do nich: «Pójdźmy gdzie indziej, do sąsiednich miejscowości, abym i tam mógł nauczać, bo na to wyszedłem».

39 I chodził po całej Galilei, nauczając w ich synagogach i wyrzucając złe duchy.



Uzdrowienie trędowatego [Vt-2,26, por. Vt-3,35]

40 Wtedy przyszedł do Niego trędowaty i upadając na kolana, prosił Go: «Jeśli chcesz, możesz mnie oczyścić».

41 Zdjęty litością, wyciągnął rękę, dotknął go i rzekł do niego: «Chcę, bądź oczyszczony!».

42 Natychmiast trąd go opuścił i został oczyszczony.

43 Jezus surowo mu przykazał i zaraz go odprawił,

44 mówiąc mu: «Uważaj, nikomu nic nie mów, ale idź pokaż się kapłanowi i złóż za swe oczyszczenie ofiarę, którą przepisał Mojżesz, na świadectwo dla nich».

45 Lecz on po wyjściu zaczął wiele opowiadać i rozgłaszać to, co zaszło, tak że Jezus nie mógł już jawnie wejść do miasta, lecz przebywał w miejscach pustynnych. A ludzie zewsząd schodzili się do Niego.

Znalazłam w necie mam nadzieję że bedzie dobrze