Rownania, nierownosci, uklady rownan.

zad. Gdyby 4 osoby przeszły z partii Cymbałków do partii Trąbek, obie partie liczyłyby tyle samo członków. Gdyby z partii Trąbek 4 osoby przeszły do partii Cymbałków, to w Cymbałkach byłoby 3 razy więcej członków niż w Trąbkach. Ile osób należy do Trąbek.

Proszę o ułozenie i obliczenie rownania, nie chodzi tu o podanie jednego działania, jak to się już zdarzało. Z góry dziękuje za pomoc.

3

Odpowiedzi

2009-09-28T20:11:02+02:00
Partia cymbałków x <il.osób>
partia trąbek y

x=y+4
3y=x+4 i masz układ 2 równań

x=y+4 /*3
-x=4-3y

3x=3y+12
-x=-3y+4

2x=8/:2
x=4

-3*4=-3y+4
-12=-y+4
y=4+12
y=16
2009-09-28T20:13:20+02:00
Partia Cymbałków:x
Partia Trąbek:y

x-4=y+4
y-4=3(x+4)

x=y+4+4
y-4=3(x+4)

x=y+8
y-4=3(y+8+4)

x=y+4+4
y-4=3(y+12)

x=y+4+4
y-4=3y+36

x=y+4+4
y-3y=36+4

x=y+4+4
-2y=40 /:(-2)

x=y+4+4
y=-20

Odp:Do Trąbek należy 20 osób.

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-28T20:22:03+02:00
X - partia Cymbałków y - partia Trąbek
{ x-4 = y+4 / +4 x= y+8
{ 3(y-4) = (x+4)

3(y-4) = ((y+8)+4) 3y - 12 = y+12 /+12 /- y
2y = 24 / :2
y = 12

x = y+8
x=12+8 = 20
spr.
{ 20 - 4 = 12+4 = 16
{ 3*8 = 20+4 = 24