TO zadania na rownania :
1. Antek jest o 9 lat starszy od Michała. Pięć lat temu byl od niego dwa razy starszy. Ile lat ma Antek_

2. Długosc jednego z blokow prostokata jest o 6 mniejsza od dlugosci drugiego boku i 5 razy mniejsza od obwodu prostokata. Pole tego prostokata jest rowne ilu ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T21:38:13+01:00
A=m+9
a-5=2( m-5)

m+9-5=2m-10
m+4=2m-10
14=m
a=m+9=14+9=23

Antek 23
Michał 14

2)
a=b+6
(2a+2b)=5b
2(b+6) +2b=5b
2b+12+2b=5b
12=b
a=12+6=18


P=a*b=18*12=216 j^2


2010-01-17T21:38:55+01:00
Wiek Antka x+9
wiek Michała x
wiek Antka 5 lat temu x-4
wiek Michała 5 lat temu x-5
x+4=2(x-5)
x+4=2x-10
x=14
14+9=23
Odp.:Antek ma 23 lata.
x dłuższy bok
x-6 krótszy bok
4x-12=5x-30
x=18
18-6=12
18*12=216j²
odp.:Pole prostokąta=216j²
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-17T21:46:03+01:00
1.
wiek obecny Antka: x
wiek obecny Michała: x - 9
wiek Antka pięć lat temu: x - 5
wiek Michała pieć lat temu: x - 9 - 5 = x - 14

x - 5 = 2(x - 14)
x - 5 = 2x - 28
x - 2x = -28 + 5
-x = -23 /*(-1)
x = 23

Odp. Antek ma 23 lata

2.
długość jednego boku prostokąta: a
długość drugiego boku prostokąta: a - 6
Obwód prostokąta: O = 2*(a + a - 6) = 2*(2a - 6) = 4a - 12

5*(a - 6) = O
5*(a - 6) = 4a - 12
5a - 30 = 4a - 12
5a - 4a = -12 + 30
a = 18 (pierwszy bok)
a - 6 = 18 - 6 = 12 (drugi bok)
Pole prostokąta: P = 18*12 = 216

Odp. Pole prostokąta wynosi 216.