Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T21:39:13+01:00
Uklady rownan sa odpowiedzia na rozne pytania gdzy mamy dwie niewiadome.
np.


w klasie jest x chlopcow i y dziewczyn razem licza 22

czyli x+y =22

nastepne zdanie z zadania

dziewczat jest 20 % wiecej niz chlopcow

czyli jak x to chlopcy to:

1,2x=y bo dziewczyn jest wiecej

po czym dostajemy uklad rownan


y=1,2x
x+y=22

podstawiamy

y=1,2x
x+1.2x=22 | dzielimy obie strony przez 2,2x


x=10
y=1,2*10=12


pozdrawiam ;)
1 3 1
2010-01-17T21:44:00+01:00
Np: Ja ci dam przyklad rozwiązania ukladu rownan metodą przeciwnych wspolczynnikow:

x+ 2y= 5
2x-2y=10
------------- <---- ta długa kreska oznacza ze dodajemy do siebie(x+2x, 2y-2y i 5+10)

3x= 15/3
x=5

5+2y=5
2y=0/2
y=0

x=5
y=0

1 5 1