Oblicz:
a)[-0,5*3:(-1/2):(-0,1)]:(-60)=
b)-4,75:2i1/9*(-2/9)=
c)[-2,5-(-1/4)]:(-1,5)=
d)0,81:9/10+5*0,48=
e)144:[10+(-1/4-3,75):2]:(-3-15)=
2.Oblicz
a)-7,5*20+(-4)*(-5,5)*(-10)-(-100)*3,7=
b)1i2/3*(-9)-4i2/7*1,4+(-3i3/5)*(-1i1/9)=
c)-(-2i4/5)*(-3/7)-(-3,6)*(-2/9)-4,9*(-3/14)=

2

Odpowiedzi

2010-01-17T23:11:42+01:00
1.
a) -0.5
b) 0,5
c) 1,5
d) 2,409
e -1

2.
a) 0
b) -17
c) -0,95
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T23:32:10+01:00
1.
a)=[-1,5:(-0,5):(-0,1)]:(-60)=(-30):(-60)=½
b)=-19/4 : 19/9 * (-2/9) = -19/4 * 9/19 * (-2/9) = -9/4 * (-2/9) =½
c)=(-2,5 + ¼) : (-1,5)= -2,25 : (-1,5)= 1,5
d)=0,9+2,4=3,3
e)=144:(10-4:2):(-18)=144:(10-2):(-18)=144:8:(-18)=18:(-18)=-1

2.
a)=-150+22*(-10)-(-370)=-150-220+370=0
b)=-15-0,6+4=-11,6
c)=-(-14/5)*(-3/7)-(-18/5)*(-2/9)-49/10*(-3/14)=1,2-0,8+1,05=1,45