Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-28T20:23:58+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1. Mezopotamia - kraina na Bliskim Wschodzie leżąca w dorzeczu Eufratu i Tygrysa.
2. Najważniejsze cywilizacje pojawiły się nad rzekai Eufrat i Tygrys.
3.
Sumerowie - system dwunastkowy , system irygacyjny , wynaleźli koło.
Babliończycy - kodeks Hammurabiego
4.
Kupcy - sprzedawali różne produkty na targowisku.
Rzemieślnicy - wyrabiali różne przedmioty do użytku ludzi.
Kapłani - zajmowali się świątyniami , wiele była władcami.
5. Zikkurat - wielopoziomowa świątynia , podczas szczególnie obfitych wylewów rzek było to ostatnie schronienie dla ludności.

Nie wiem czy wszystko dobrze , ale większość miałam niedawno na lekcji.
1. Mezopotamia - kraina na Bliskim Wschodzie leżąca w dorzeczu Eufratu i Tygrysa.
2. Najważniejsze cywilizacje pojawiły się nad rzekai Eufrat i Tygrys.
3.
Sumerowie - system dwunastkowy , system irygacyjny , wynaleźli koło.
Babliończycy - kodeks Hammurabiego
4.
Kupcy - sprzedawali różne produkty na targowisku.
Rzemieślnicy - wyrabiali różne przedmioty do użytku ludzi.
Kapłani - zajmowali się świątyniami , wiele była władcami.
5. Zikkurat - wielopoziomowa świątynia , podczas szczególnie obfitych
2009-09-28T20:25:01+02:00
1. Mezopotamia to starożytna kraina na bliskim wschodzie leżąca na dorzeczu Eufratu i Tygrysu

2.Najważniejsze cywilzacje powstały na dorzeczach Eurfatu i Tygrysu -Mezoptamia i nad Nilem -Egipt

3.Sumerowie wynaleźli pismo klinowe ; Sumerowie zaczeli stoswać też matematykę

4.Kupcy zajmowali się handlem ;kapłani nauką danej religji a rzemieślnicy wytworem różnych rzeczy

5.Zikkurat-monumentalna budowla w starożytnej Babiloni,Sumerze a także w innych państwach
4 4 4
2009-09-28T20:30:02+02:00
1.Mezopotamia jest to starożytna kraina na Bliskim Wschodzie leżąca w dorzeczu rzek: Tygrysu i Eufratu.

2. Nil, Tygrys, Eufrat, Indus, Ganges, Huang-ho, Jangcy-ciang

3. koło garncarskie, koło do wozu.

4.Kupcy rozprowadzali towary rolne i rzemieślnicze,
Rzemieślnicy zajmowali się produkcją towarów luksusowych
Kapłani zajmowali się sprawowaniem kultu

5. świątynia babilońska w kształcie ściętej piramidy stopniowej, złożonej z wielu pięter połączonych zewnętrznie schodami, z ołtarzem na najwyższym piętrze.
4 3 4