Odpowiedzi

2010-01-17T23:45:22+01:00
A- NWD(100, 72) = 4
b- NWD(250, 81) = 1
c-NWD(520, 90) = 10
d-NWD(122, 40) = 2
e-NWD(-152, 30) = 2
f-NWD(-609, 33) = 3
g-NWD(900, -84) = 12
h-NWD(525, -120) = 15
i-NWD(-540, -42) = 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T00:01:49+01:00
A)NWD(100, 72)=2*2=4
100:2=50:2=25:5=5:5=1
72:2=36:2=18:2=9:3=3:3=1
b) NWD(250,81)=brak
250:2=125:5=25:5=5:5=1
81:3=27:3=9:3=3:3=1
c) NWD=(520,90)=2*5=10
520:2=260:2=130:2=65:5=13:13=1
90:2=45:3=15:3=5:5=1
d) NWD=(122,40)=2
122:2=61:61=1
40:2=20:2=10:2=5:5=1
e)NWD(-152,30)=2
-152:2=-76:2=-38:2=-19:19=-1
30:2=15:3=5:5=1
f) NWD(-609,33)=3
-609:3=-203:7=-29:29=-1
33:3=11:11=1
g) NWD(900,-84)=2*2*3=12
900:2=450:3=150:3=50:2=25:5=5:5=1
-84:2=42:2=21:3=7:7=1
h) NWD(525,-120)=3*5=15
525:3=175:5=35:5=7:7=1
-120:2=-60:2=-30:2=-15:3=-5:5=-1
i) NWD(-540,-42)=2*3=6
-540:2=-270:3=-135:3=-45:3=-15:3=-5:5=-1
-42:2=-21:3=-7:7=-1
9 1 9