Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-18T00:53:00+01:00
Sztuka plastyka ,najbardziej popularne w XVII i XVIII wieku,portrety trumienne malowano na blasze, najczęściej cynowej.Przedstawia popiersie osoby, malowaną bez użycia światłocienia, upamiętnia wygląd osoby zmarłej.
1 5 1
2010-01-18T02:03:05+01:00
Jest to realistyczna podobizna osoby zmarłej. pierwsze portrety powstawały w Egipcie. Polskie malowano na cynowej blasze, kształt dostosowany do boku trumny, mocowane na trumnie od strony głowy zmarłego. po uroczystosciach pogrzebowych portret stawał sie ozdoba kościoła w którym dana osoba była dobrodziejem.