Podstawa graniastoslupa prostego jest romb o przekatnych dlugosci 7 i 10 cm . Wysokosc graniastoslupa jest rowna 8cm. Objetosc graniastoslupa jest rowna :


Probowalam to liczyc z zaleznosci rombu czyli ze wzoru 1/2 *AC *BD i cos mi nie wychodzi nie wiem czy to wg tak trzeba liczyc ?

3

Odpowiedzi

2010-01-18T09:29:39+01:00
P(rombu/podstawy)=7*10/2=35
H(graniastosłupa)=8

V=35*8=280

Objętość wynosi 280.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T09:30:36+01:00
Pp= Pole podstawy

(d₁×d₂) : 2

d₁-przekątna 7 cm
d₂-przekątna 10 cm
H-wysokość 8 cm

Pp= (d₁×d₂) : 2
Pp= (7×10) : 2
Pp= 70:2
Pp= 35 cm ²

V= Pp x H
V= 35 × 8
V= 280 cm ³
1 5 1
2010-01-18T09:38:17+01:00
D₁-7 cm
d₂- 10 cm
H- 8 cm

Pp= (d₁×d₂) / 2
Pp= (7×10) / 2
Pp= 70/2
Pp= 35 cm ²

V= Pp x H
V= 35 × 8
V= 280 cm ³
1 2 1