"/" taki znak to bedzie kreska ulamkowa
"x" to mnozenie

a) (3 całe i 1/2 + 2 całe i 1/3):1 cała i 3/4=
b)1 cała i 3/4 : 7/8 - 3/8 × 1 cała i 3/5
c)(3 całe i 2/3 - 2 całe i 3/4): 2 całe i 1/12=

Proszę napiszcie całe działania,bo wynik mam tylko nie wiem czy dobry xD
Z gory dzieki:)

3

Odpowiedzi

2009-09-28T20:37:35+02:00
A) (3 ½ + 2 i 1/3): 1¾= (7/2 + 7/2) : 7/4= 14/2 x 4/7 =4
b)1¾ : 7/8 - 3/8 × 1 i 3/5 = 7/4 x 8/7 - 3/8 x 8/5 = 2 - 3/5 = 1 i 2/5
c)(3 i 2/3 - 2 ¾): 2 i 1/12= (3 i 8/12 - 2 i 6/12) : 25/12 = 1 i 2/12 x 12/25= 14/12 x 12/25 = 14/25
2009-09-28T20:42:05+02:00
A) = (42/12 + 28/12) : 21/12 = 60/12 * 12/21 = 20/7 = 2 całe i 6/7
b) = 7/4 * 8/7 - 3/8 * 8/3 = 2 - 1 = 1
c) = (44/12 - 33/12) : 25/12 = 11/12 * 12/25 = 11/25 = 0,44
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-28T20:43:19+02:00
A) (3 całe i 1/2 + 2 całe i 1/3):1 cała i 3/4=
(3 całe i 3/6+ 2 całe i 2/6):7/4=
5 całych i 5/6 : 7/4=
35/6razy 4/7=
=10/3=3calei 1/3

b)1 cała i 3/4 : 7/8 - 3/8 × 1 cała i 3/5=
7/4 razy 8/7 -3/8 razy 8/5=
2--3/5=1 cala 2/5


c)(3 całe i 2/3 - 2 całe i 3/4): 2 całe i 1/12=

=(3 całe i 8/12 - 2 całe i9/12): 25/12=
=(2 całe i 20/12 - 2 cale i 9/12 ): 25/12=
11/12 razy 12/25=11/25