Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T13:35:57+01:00
Jeśli liczbę dwucyfrową zapiszemy jako xy to jej wartość wynosi 10x+y. Zatem:

x=2y
10y+x+36=10x+y

x=2y
9x-9y=36

x=2y
9*2y-9y=36

x=2y
9y=36

y=4
x=2y=2*4=8

PIerwotna liczba to 84
2010-01-18T13:40:29+01:00
Xy

x=2y

10y+x+36=10x+y

x=2y
9x-9y=36

x=2y
9* 2y-9y=36

x=2y
9y=36

y=4
x=2 y=2*4=8

Pierwotna liczba to 84
2010-01-18T13:41:56+01:00
Chyba 84, ale nie jestem pewna działania pisałam na kartce i nie chciało mi się przepisywać.Myślę, że pomogłam.