Odpowiedzi

2010-01-18T13:54:47+01:00
Kąty rozwarte maja po 150 stopni, a kąty ostre po 30 stopni.w rombie rysujemy wysokość która dzieli kąt 150 stopni na kat 90 i 60 stopni. wiedząc że bok ma 4 cm, możemy skorzystać z trygfonometri obliczając sin 30 stopni=h/4, 1/2=h/4 h=2
pole = a*h
p=4*2=8
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-18T13:58:33+01:00
Kąt ostry w rombie ma 30 stopni, korzystając z funkcji sinusa 30 stopni jesteśmy w stanie obliczyć wysokość rombu:
sinus 30°= h/4
1/2 = h/4
2h = 4/:2
h = 2

P=ah
P= 4*2
P= 8
1 5 1