Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T13:48:18+01:00
Http://www.mql.yoyo.pl/Download/SPELLING%20zmiany%20w%20pisowni%20po%20dodaniu%20ed%20i%20ing.pdf



Na tej stronie jest jak dodajemy końcówkę s- ed- ing-


tu na pewno sobie poradzisz trzymam kciuki:)
2010-01-18T13:51:03+01:00
Końcówkę "ed" dodajemy do czasu past simple czyli w czasie przeszłym.
Do czasowników regularnych w czasie simple past dodajemy końcówkę "ed".

Jeśli masz na końcu "e" to dodaj tylko "d"
A jeśli wyraz kończy Ci się na "y" to "y" zamień na "i" i dodaj "ed"
2010-01-18T13:53:07+01:00
Jeżeli jest to w czasie Present Perfect. Dodajemy czasownik w III formie, Czasowniki regularne otrzymują w takim wypadku końcówkę -ed więc sprawa jest prosta. Niestety istnieje dużo czasowników nieregularnych, których wszystkich form należy nauczyć się na pamięć.