Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-18T14:10:33+01:00
Jakie korzyści mogą dać wulkany :
a)turystyka
b)budownictwo
c)rolnictwo
d)jubilerstwo
e)lecznictwo
f)energetyka

a) Turyści chętnie odwiedzają takie miejsca
b) Wulkan wyrzuca z siebie wiele skał i minerałów z których korzysta się w budownictwie
c) Tereny (gleby) wulkaniczne śą bardzo żyzne więc opłaca się na nich uprawiać rolę
d) Jak już pisałem wulkany wyrzucają wiele minerałów - są one także wykożystywane w jubilerstwie (np. Kwarc, kalcyt)
e) I tu znów pojawiają się te nieszczęsne minerały ;)
20 4 20
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T14:14:59+01:00
Korzyści wulkanów w energetyce to : wykorzystanie bardzo wysokich temperatur przez elektrownie, turbiny, do ogrzewania pomieszczeń i w ogrodnictwie szklarniowym. Najbardziej obiecujące jest eksploatowanie zasobów energii geotermicznej, zwanej również czerwonym węglem na potrzeby gospodarki,tym bardziej, że jej źródła są niewyczerpalne, a co najważniejsze są zdecydowanie przyjazne środowisku naturalnemu człowieka, powodują mniejsze zanieczyszczenie powietrza i wód niż zwykłe zakłady wytwarzające energię. Przykładem takich elektrowni są zakłady we Włoszech, w Kalifornii w USA, w Nowej Zelandii, w Japonii i w Rosji.

Lecznictwo - minerały ,wulkaniczna ziemia jest bardzo żyzna - doskonała do uprawy winorośli, oliwek, cytrusów, rośnie na niej wiele grzybów i ziół.
12 3 12