Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T14:34:52+01:00
X- wiek Sylwii
y- wiek Łukasza

x+16=y
2(x+5)=(y+5)

x+16=y
2x+10=x+16+5

x+16=y
2x-x=21-10

x+16=y
x=11

y=11+16
x=11

y=27
x=11
2010-01-18T14:39:44+01:00
Sylwia ma 11 lat, a Łukasz 27 lat.
Bo :
27 - 11 = 16 - różnica
11 + 5 = 16 - wiek Sylwii za 5 lat
27 + 5 = 32 - wiek Łukasza za 5 lat
32 ÷ 16 = 2 - bo ma być 2 razy starszy
16 × 2 = 32

Mam nadzieję że pomogłam :)
Licze na najlepszą :)