Zad. 1 czy suma trzech kolejnych liczb może być liczbą pierwszą?
uzasadnij
zad.2 ojciec Wojtka mając 45 lat jest trzykrotnie starszy od syna. Za ile lat syn będzie dwukrotnie młodszy od ojca?
Tu mi chodzi głównie o rozwiązanie i nie metodą prób i błędów tylko jakieś równanie coś takiego
zad.3 Przejechawszy połowę drogi autobusem Grześ zasnął.Gdy się obudził zauważył że ma do celu połowę tej którą przespał.Jaką część drogi przespał?
zad.4woda stanowi ok 0,9 masy grzybów.Suszono 2,5 kg grzybów.Wyparowało⁸₉ wody.Ile ważyły suszone grzyby?

prosze o szybkie rozwiązanie pkt jest myśle dość a zadania nie są tak trudne ale nie wiem jak to zapisać bo wyniki niektórych znam ale potrzebuje zapisu
dzięki wielkie za pomoc:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T14:21:40+01:00
Zad.2
teraz ojciec ma 45 lat, a syn 15 (bo jest 3x młodszy).
za x lat ojciec będzie miał 45+x a syn 15+x
rozwiązujemy równanie:
45 + x = 2(15 + x)
45 + x = 30 + 2x
x = 15
Odp: Za 15 lat syn bedzie 2 razy mlodszy od ojca

2010-01-18T14:25:46+01:00
1.nie bo gdy dodamy dwie liczby nie parzyste i parzysta lub 2 parzyste i nie parzysta to zawsze eyjdzie liczba ktora jest podzielna przez jakas z tych licz i przez sama siebie.
2. za 15 lat. 45/3=15 45+15=60 15+15=30 60/30=2
3, jedną czwartą
4. nie wiem