Skreśl liczby mające rozwinięcia dziesiętne nieskończone nieokresowe:
pierw.1,44
pierw.125
1,(037)
pierw.2 1kreska ułamkowa 4
10 pi
pi-3,14

zapisz liczbę w postaci ułamka zwykłego
0,(8)
1,(9)
0,(18)
0,(48)
5,(90)
5,(900)
______________________________
0,0(2)
1,2(4)
-0,1(54)
2,(036)
1,12(5)
-0,10(45)

pierwsze mile widziane rozwiązanie napisać które skreślić
następne może być do kreski i jak to zostało zrobione czyli co dało co :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-28T20:51:06+02:00
Skreśl liczby mające rozwinięcia dziesiętne nieskończone nieokresowe:
pierw.1,44 ok
pierw.125 --------------skreslam
1,(037) ok
pierw.2 1kreska ułamkowa 4 ----------------------
10 pi------------------------
pi-3,14------------------

zapisz liczbę w postaci ułamka zwykłego
0,(8)=8/9
1,(9) =2/1
0,(18)=18/99=2/11
0,(48)=48/99=16/33
5,(90)=5 90/99=5 10/11=65/11
5,(900)= 5 900/999=5 100/111=655/111
______________________________
0,0(2)
1,2(4)
-0,1(54)
2,(036)
1,12(5)
-0,10(45)

pierwsze mile widziane rozwiązanie napisać które skreślić
następne może być do kreski i jak to zostało zrobione czyli co dało co :)
3 2 3
2009-09-28T21:01:21+02:00
10 pi; pi-3,14 to skreśl...

pod kreską:
1/45

1 11/45

- 153/990

2 36/99900

1 113/990

- 1035/9990
1 2 1
2009-09-28T21:16:30+02:00
Skreśl liczby mające rozwinięcia dziesiętne nieskończone nieokresowe:

pierw.125
10 pi
pi-3,14

zapisz liczbę w postaci ułamka zwykłego
0,(8)=8/9
1,(9) =2
0,(18)=18/99
0,(48)=48/99
5,(90)=5 90/99
5,(900)= 5 900/999
______________________________
0,0(2)=2/99
1,2(4)=1 i 22/90
-0,1(54)=-153/990
2,(036)=2 i 36/999
1,12(5)=
-0,10(45)

1 5 1