Odpowiedzi

2010-01-18T14:28:47+01:00
Ojcowski Park Narodowy leży w południowej części Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej (5012' szerokości geograficznej północnej, 1946' długości geograficznej wschodniej) i obejmuje środkową część Doliny Prądnika o długości 12 km (od Pieskowej Skały do Prądnika Korzkiewskiego), dolną i środkową część doliny Sąspowskiej o długości 5 km oraz przyległe fragmenty wierzchowiny jurajskiej. Jego powierzchnia, po zmianach dokonanych w 1997 r. wzrosła z 1890 do 2145,62 ha. Administracyjnie Park leży w województwie małopolskim

1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T14:32:47+01:00
Ojcowski Park Narodowy leży w województwie małopolskim, w południowej części Jury Krakowsko-Częstochowskiej i obejmuje środkową część Doliny Prądnika, część Doliny Sąspowskiej oraz kilka mniejszych dolinek i wąwozów, wraz z przyległymi fragmentami wierzchowiny jurajskiej.
Powierzchnia Parku wynosi 2145,62 ha.

Roślinność : zawilce , wilczomlecze , kalina koralowa,paproć, róża alpejska, brzoza ojcowska, kruszczyk błotny i rdzawoczerwony, gnidosz rozesłany,goryczuszka orzęsiona, kosatka kielichowa, listera jajowata, rokitnik zwyczajny, skrzyp olbrzymi, zerwa kulista.
2010-01-18T14:34:15+01:00
Utworzony został w 1956 roku powierzchnia 2145ha. Chroni bogactwo form geologicznych przyrodniczych i kulturowych pod fragment wyżyny krakowskiej . Około 1 tyś. jaskiń i schronisk w skalistej odmianie wapienia jurajskiego . Zbocza dolin strome najeżone ostrymi skałami bogata szata roślinna . Przewaga zbiorowisk roślinnych z drzewostanem liściastym . Do osobliwości fauny nalezą nietoperze .
1 1 1