Odpowiedzi

2010-01-18T14:42:11+01:00
tarcza krystaliczna obszar zbudowany z krystalicznych silnie zmetamorfizowanych skał, trochę wgiętych w części środkowej, które nie zostały przykryte młodszymi osadami lub osady zostały z nich zdarte

platforma - to taki obszar skał krystalicznych pokryte młodszymi skałami
osadowymi ułożonymi poziomo.

płyta - najwieksza częsć litosfery
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T14:42:37+01:00
Tarcza krystaliczna to rozległy, często lekko wypukły i podnoszący się obszar skał krystalicznych.

Platforma stanowi jądro wszystkich kontynentów ; położna w głębi płyt litosfery.

Płyta (tektoniczna) to największa jednostka podziału litosfery.
7 3 7