Odpowiedzi

2009-09-28T20:48:37+02:00
Cp= Ms/mr-u * 100%

ms= m-ru * 1Cp/ 100%

ms= 200g * 200 * 25%/ 100%

ms=50g soli

i teraz obliczamy ile g wody jest w tym r-rze:

200g-50g =150g H2O
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-28T22:13:05+02:00
Masa roztworu (mr=200g)
stężenie(Cp=25%)
liczymy masę soli(ms)
Cp=ms/mr×100%→ms=Cp×mr/100%→ms=25×200/100%→ms=50g

masa wody(mw=mr-ms)
mw=200-50→150g
Aby przygotować ten roztwór należy użyć 150g wody i 50g soli.
2 5 2