1)Oblicz porle równoległoboku o bokach 10cm i 3 pierwiastek z 3 cm,jeżeli kąt między nimi zawarty wynosi 60 stopni.

2)Oblicz pole trójkąta równoramiennego o podstawie 12 cm, jeżeli kąt między ramionami wynosi 120 stopni.

Z góry dzięki za rozwiązania:P

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-19T13:40:14+01:00
1)
Opuszczamy wysokość na podstawę 10 cm i po kątach 30°, 60°, 90° poznajemy, że wysokość wynosi 4,5 cm.

Teraz łatwo można obliczyć pole:

P=ah
P=10*4,5
P=45cm²

Pole tego równoległoboku wynosi 45cm².

2)
Również opuszczamy wysokość na podstawę (dzieli ona kąt 120° na połowę, czyli powstają dwa kąty po 60°).
Kąty między podstawą a ramieniem wynoszą po 30°, więc również łatwo stwierdzamy, że h=3cm.

P=ah/2
P=12*3/2
P=18cm²

Pole tego trójkąta wynosi 18cm².


PS Najlepiej zrobić sobie rysunki i juz wszystko będzie wiadomo, pod warunkiem, że znasz te zależności o kątach 30°, 60° i 90° ;)
3 5 3
2010-01-19T15:02:31+01:00
1)Opuszczasz wysokość na podstawę 10 cm i po kątach 30°, 60°, 90° poznajemy, że wysokość wynosi 4,5 cm.
Teraz obliczasz pole:
P=ah
P=10*4,5
P=45cm²
Odp.Pole tego równoległoboku wynosi 45cm².

2)Opuszczamy wysokość na podstawę.
Kąty między podstawą a ramieniem wynoszą po 30°, więc łatwo stwierdzamy, że h=3cm.
P=ah/2
P=12*3/2
P=18cm²
Odp.Pole tego trójkąta wynosi 18cm².

^^
1 1 1