Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T15:07:27+01:00
A) 1cm(szescienny) rtęci waży 13,5 g . Ile waży litr rtęci?

1l = 1dm³

1cm³= 0,001 dm³

13,5/0,001 = 13500g

b)1 litr oleju słonecznikowego waży 92 dag. Ile waży 1cm(sześcienny) tego oleju?

1l=1dm³

1dm³= 1000 cm³

92/1000 = 0,092 dag
2010-01-18T15:08:23+01:00
A) 13,5g×10=135g
b) 92dag÷10=9,2dag
2010-01-18T15:10:12+01:00
1.
d=13,5g/cm³
1l=1dcm³=1000cm³
V=1000cm³
m=d*V=13,5g/cm³*1000cm³=13500g=13,5kg
2.
V=1l=1000cm³
d=92dag/dm³=920g/1000cm³=0,92g/cm³
1 5 1