W podanych zdaniach nierozwiniętych podkreśl dwiema liniami prostymi orzeczenie i jedną linią podmiot.Rozwiń następnie każde zdanie , dodając dowolne wyrazy określające podmiot i wyrazy określające orzeczenie . Określenia podkreśl linią falistą.

Kot śpi.
Ojciec przyjechał.
Nimfy tańczą.
Deszcz pada.
Kolega spaceruje.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T15:21:56+01:00
Kot śpi. (kot - podmiot; śpi - orzeczenie) Mały śliczny kot smacznie śpi.
Ojciec przyjechał. (ojciec - podmiot; przyjechał - orzeczenie) Zmęczony ojciec przyjechał późno.
Nimfy tańczą. (nimfy - podmiot; tańczą - orzeczenie) Piękne, zwinne nimfy wesoło tańczą.
Deszcz pada. (deszcz - podmiot; pada - orzeczenie) Drobny, zimny deszcz pada bardzo długo.
Kolega spaceruje. (kolega - podmiot; spaceruje - orzeczenie) Mój najlepszy kolega wolno spaceruje.
6 2 6
2010-01-18T15:23:54+01:00
Kot śpi. Kot-podmiot śpi-orzeczenie
Ojciec przyjechał. Ojciec-podmiot pojechał-orzeczenie
Nimfy tańczą. Nimfy-podmiot tańczą-orzeczenie
Deszcz pada. deszcz-podmiot pada-orzeczenie
Kolega spaceruje. kolega-podmiot spaceruje-orzeczenie

Kot śpi na łóżku chrapiąc.
Ojciec przyjechał z dalekiej podróży wyczerpany.
Nimfy tańczą na balu matki.
Za oknem deszcz pada ze śniegiem.
Kolega spaceruje sobie po łące.

Myslę żę to tak miało być.
2 1 2
2010-01-18T15:24:26+01:00
Podmioty to: kot, ojciec, nimfy, deszcz, kolega.
Orzeczenia to: śpi, przyjechał, tańczą, pada, spaceruje.

Mój kot śpi na płocie.→mój-określenie podmiotu, na płocie- określenie orzeczenia.
Ojciec Oli przyjechał do domu.→Oli-określenie podmiotu, do domu-określenie orzeczenia.
Jego Nimfy tańczą nad jeziorem.→ jego-określenie podmiotu, nad jeziorem-określenie orzeczenia.
Deszcz pada nad Polską.→ nad Polską- określenie orzeczenia.
Mój kolega spaceruje po ogrodzie.→mój-określenie podmiotu, po ogrodzie-określenie orzeczenia.

liczę na najjj :)
2 2 2