Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T15:26:15+01:00

- Składa się z nefronów. kora nerki
- Składa się z kanalików nerkowych. nefron
- Łączy się z moczowodem. kanalik zbiorczy
41 3 41
2010-01-18T15:32:23+01:00
Składa się z nefronów- ciałko nerkowe i kanalik nerkowy.W ciałku nerkowym nefronu następuje filtracja krwi. z naczyń włosowatych do torebki nerkowej przedostaje się część osocza krwi. Nazywa się to mocz pierwotny. Kiedy mocz pierwotny przepływa przez kanalik nerkowy organizm pobiera potrzebne substancje do krwi.Pobiera tez cześć wody tak powstaje mocz ostateczny który usuwany jest z organizmu.

Składa się z kanalików nerkowych- wchodzą do większych kanalików zbiorczych które prowadza do miedniczki nerkowej . Stamtąd mocz trafia do drug wyprowadzających.

Łączy się z moczowodem-Drogi wyprowadzające służą do transportu moczu z nerek. Do moczowodu , pęcherza moczowego potem do cewki moczowej.
17 1 17