A . Martyna poszła spać o godz. 10.15 wieczorem i wstała nastepnego dnia o godzinie 7.30 . Ile czasu spała Martyna ?

b . Ile złotych ma Adas w skarbonce jeżeli twierdzi on że stanowi to 300% kwoty 72 zł . ?

c . Do apteki zamuwiono 20 buteleczek leku po 250ml w każdej . ile litrow leku łącznie zawierają buteleczki ?

2

Odpowiedzi

2010-01-18T15:24:42+01:00
A) t = 12h - 10h - 15min. + 7h + 30min. = 9h + 15min.
b) 300% * 72zł = 216zł
c) 20 * 250ml = 5l
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T15:26:36+01:00
A)10.15 wieczorem to 22.15
więc do 24.00 zostało 1h i 45min dodać 7h i 30 min to razem 8h i 45min
więc spała 8 godzin i 45min
b) 300% = 72zł |/3
100% = 24zł
c) 250 ml *20= 5000ml= 5l