Zadanie 16. Dziadek Stefan zbierał kiedyś znaczki pocztowe. Dzisiaj znaczki zbiera jego wnuk Jacek. Gdyby dziadek oddał Jackowi 150 znaczków, to obaj mieliby ich tyle samo. Gdyby zaś oddał Jackowi trzy czwarte swojej kolekcji, to zostałoby mu tyle znaczków, ile Jacek ma teraz. Ile znaczków ma dziadek Stefan, a ile Jacek ?

(Podpowiem, że ma wyjść, że dziadek ma 400 znaczków, a Jacek 100.)

Zadanie 18. Rok temu Basia była 2 razy starsza od Agnieszki. Dziś jest od niej starsza o 5 lat. Ile lat ma Basia, a ile Agnieszka ?

(Podpowiem, że ma wyjść, że Basia ma 11 lat, a Agnieszka 6.)

Wskazówka :
- należy wypisać z tekstu dane (np. x - cena jabłek)
- ułożyć równanie i obliczyć

POPROSZĘ O JAK NAJSZYBSZE ROZWIĄZANIE ZADAŃ, BO JEST MI TO NA DZISIAJ POTRZEBNE. ZA DOBRZE ROZWIĄZANE ZADANIE DAM NAJ ! Z GÓRY DZIĘKUJĘ.

2

Odpowiedzi

2010-01-18T15:30:15+01:00
Zad.16
x - 150 = y + 150\\
x -3/4 x = y
x = y + 300
( y + 300 ) - 3/4( y + 300 ) = y
- 3/4y -900/4 =-300 | (-4)
3y + 900 = 1200
3y = 300
y = 100
x = y + 300 czyli x = 400
Odp. Dziadek ma znaczków 400 a wnuczek 100
Zad.18
a- Agnieszka, b- Basia
b=a+5
b-1=2(a-1)
b-1=2a-2
b=2a-2+1=2a-1
2a-1=a+5
2a-a=5+1
a=6
b=a+5=6+5=11
Odp.Basia ma 11 lat, a Agnieszka 6
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T15:33:02+01:00
Zad.1
x - ilość znaczków dziadka Stefana
y - ilość znaczków Jacka

x-150 = y+150
x - 3/4x = y

x-150 = y+150
-y=-1/4x|:(-1)

x-150 = y+150
y=1/4x

x-150 = 1/4x+150
x-1/4x = 150+150
3/4x = 300 | :3/4
x = 300*4/3
x = 400

y=1/4*400
y=100

Odp. Dziadek Stefan ma 400 znaczków a Jacek 100 znaczków.


Zad.2
x - wiek Basi
y - wiek Agnieszki

x-1=2(y-1)
x=5+y

x-1=2y-2
x=5+y

5+y-1=2y-2
x=5+y

-y=-6|:(-1)
x=5+y

y=6
x=5+6

y=6
x=11
odp: Basia ma 11 lat a Agnieszka 6 lat
1 5 1