Odpowiedzi

2010-01-18T15:29:01+01:00
X + x - 50 + 90 = 180
180 = 40 + 2x
140 = 2x
x = 70
Miary kątów to 70, 90 i 20 (70 - 50).
:)
28 3 28
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T15:30:43+01:00
Z tego co widze to jest tak
90* bo kat prosty
x+50* jeden z katow ostrych
x drugi z katow ostrych

x+x+50+90=180*
2x=180*-140*
2x=40*
x=20*
jeden kat = 70* drugi kat =20* :)
52 4 52
  • Użytkownik Zadane
2010-01-18T15:32:30+01:00
180°-90°=90°
90°-50°=40°
40°:2=20°
20°+50°=70°

kąt a=90°
kąt b=20°
kąt c=70°
21 3 21