Podkreśl odpowiednio: orzeczenie,podmiot i określenia , oddziel następnie grupę podmiotu od grupy orzeczenia.

Mój ojciec jeżdzi starym samochochodem.
Duża brama wychodziła na podwórze.
Tłusty kundel zatrzymał się przy ulicznej latarni.
Znajoma dziewczyna siedziała na ławce w parku.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T15:39:03+01:00
Mój ojciec | jeżdzi starym samochochodem.
Duża brama | wychodziła na podwórze.
Tłusty kundel |zatrzymał się przy ulicznej latarni.
Znajoma dziewczyna | siedziała na ławce w parku.

mój-określenie
ojciec - podmiot
jeżdzi-orzeczenie
starym- określenie
duża - określenie
brama -podmiot
wychodziła -orzeczenie
tłusty- określenie
kundel -podmiot
zatrzymał się -orzeczenie
ulicznej-określenie
znajoma -określenie
dziewczyna-podmiot
siedziała -orzeczenie
5 2 5
2010-01-18T15:41:18+01:00
Mój ojciec • jeździ starym samochodem. (orzeczenie - jeździ; podmiot - ojciec; określenia - mój, starym)
Duża brama • wychodziła na podwórze. (orzeczenie - wychodziła; podmiot - brama; określenie - duża)
Tłusty kundel • zatrzymał się przy ulicznej latarni. (orzeczenie - kundel; podmiot - zatrzymał się; określenia - tłusty, ulicznej)
Znajoma dziewczyna • siedziała na ławce w parku. (orzeczenie - siedziała; podmiot - dziewczyna; określenie - znajoma)

Chyba tak ale nie jestem pewna :S
7 3 7