Odpowiedzi

2010-01-18T15:38:48+01:00
- zbyt dużo przywilejów magnaterii
-rozpanoszenie się szlachty
-liberum veto
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T15:40:24+01:00
Przyczyny kryzysu Rzeczpospolitej w XVII w.:
- prawo weta (trudność uchwalania wartościowych ustaw)
- nastroje szlachty polskiej (szlachta polska była zbyt bardzo pozytywistami)
- monarchia elekcyjna (możliwość mieszania się obcych mocarstw do rządów Polską)
- liczne wojny (brak możliwości rozwoju gospodarczego ze względu na duże straty podczas wojny)
- brak sojuszników (Polska nie miała zaufanych sojuszników i nie mogła na nikogo do końca liczyć)