Zadanie1. Blok reklamowy po głównym wydaniu "Wiadomości" trwa przeciętnie 1/5 (jedną piątą)godziny.Ile to godzin w ciągu roku?

Zadanie2. Statystyczny Polak ogląda telewizję 3 1/2 (trzy i jedną drugą) godziny dziennie.Ile to godzin w ciągu roku?

3

Odpowiedzi

2010-01-18T15:45:26+01:00
Zakładamy że rok ma 365 dni
1. 0,2*365=73godziny
2. 3,5*365=1`277,5 godziny
1 1 1
2010-01-18T15:46:10+01:00
365*20min=7300min
7300min=121,6 godzin
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T15:46:17+01:00
Zad. 1
⅓ * 365 = 73
Odp. To 73 godziny w ciągu roku.
zad. 2
3½ * 365 = 1277,5
Odp. To 1277,5 godzin w ciagu roku.
1 5 1