Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-28T21:26:31+02:00
Kilknęło CI się kilka razy ? :)
Na asymetrię błony duży wpływ wywiera budowa lipidów i ich rozmieszczenie w poszczególnych warstwach.
Proszę jeszcze raz jakby tamto zniknęło.
Pozdrawiam.
1 5 1
2009-09-28T21:28:43+02:00
Błony pełnią wiele rozmaitych funkcji. Przede wszystkim odgradzają one wnętrze danego przedziału (komórki lub organelli) od środowiska zewnętrznego. Funkcja ta jest podstawowa z punktu widzenia zachowania odrębności i integralności np. komórki. Dzięki błonom bowiem jest możliwe utrzymywanie różnicy stężeń różnych substancji oraz różnicy potencjałów elektrycznych pomiędzy wnętrzem i otoczeniem komórki.