Zadanie z działu Układy równań kl.2
Pan Marcin kupił 4 aukcje Bimbomu i 3 aukcje Bombimu a pan Wojtek kupił w tym samym czasie 3 aukcje Bimbomu i 4 aukcje Bombimu. Po miesiącu okazało się że pan Marcin zarobił na swoich akcjach 25 zl a pan Wojtek 24 zl Jaki zysk w ciągu tego miesiąca przyniosła jedna aukcja Bimbomu a jaki jedna aukcja Bombimu?
Prosze o odpowiedziz działaniami :D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T15:52:33+01:00
X - zysk z akcji Bimbomu
y - zysk z akcji Bombimu
4*x + 3*y = 25
3*x + 4*y = 24

Wx = (25*4) - (24*3) = 28
Wy = (4*24) - (3*25) = 21
W = (4*4)-(3*3) = 7
x = Wx/W = 28/7 = 4
y = Wy/W = 21/7 = 3
x = 4
y = 3
1 5 1
2010-01-18T15:52:36+01:00
X - zysk z akcji Bimbomu
y - zysk z akcji Bombimu

4*x + 3*y = 25
3*x + 4*y = 24


Wx = (25*4) - (24*3) = 28
Wy = (4*24) - (3*25) = 21

W = (4*4)-(3*3) = 7

x = Wx/W = 28/7 = 4
y = Wy/W = 21/7 = 3

x = 4
y = 3
1 1 1