Odpowiedzi

2010-01-18T15:55:38+01:00
X - ulgowy
y - normalny

Układ równań

3y + 2x = 34 /-2x /3
1y + 3x = 23

y = (34 - 2x)/3
34/3-2x/3 + 3x = 23 /*3

y = (34 - 2x)/3
34 - 2x + 9x = 69 / - 34

y = (34 - 2x)/3
7x = 35 /7

y = (34 - 2x)/3
x = 5

y = 8
x = 5



2010-01-18T16:02:46+01:00
3N+2U=34
1N+3U=23/*-3

3n+2u=34
-3n-9u=23

=-7u=-35/:-7
u=5

2*5=10
34-10=24
24/3=8

odp:normalny kosztuje 8zł, a bilet ulgowy 5zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T16:14:37+01:00
N - cena normalnego biletu
u - cena ulgowego biletu

(układ równań w klamrze)
3n + 2u= 34zł
n + 3u= 23zł

3n + 2u= 34zł
n + 3u= 23zł |* (-3)

3n + 2u= 34zł
-3n - 9u= -69zł
_______________
0 (-7u)= (-35)
7u= 35
u= 5zł

n + 15= 23
n= 23 - 15
n= 8zł

Odp. Cena normalnego biletu wynosi 8zł, a cena biletu ulgowego 5zł.