Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T15:54:19+01:00
W literaturze (oraz kulturze) gruntowna przemiana kogoś, jego sposobu myślenia, postępowania i niekiedy również wyglądu.

Przemiana bohatera jest jednym z najpierwotniejszych tematów występujących w literaturze. Już w starożytności obserwujemy fascynacje nad zmiennością. Motyw metamorfozy często spotykany jest w mitologiach wielu narodów. Występuje również w ludowej baśni, legendzie. Kolejne przemiany bohatera stanowią główny chwyt konstrukcyjny w utworze Metamorfozy Owidiusza oraz wzorującego się na nim Apulejusza (Metamorfozy, albo złoty osioł).

Motyw. m. pojawia się także we współczesnej literaturze. Są to przemiany bohatera złego w dobrego i odwrotnie, przemiany całkowite obejmujące również wygląd, bądź też takie metamorfozy, które polegają na ewoluowaniu bohatera, gdzie jego postawa i poglądy staja się bardziej dojrzałe. Przemiana bohatera jest ilustracją dynamicznej natury człowieka.
11 2 11
2010-01-18T16:00:57+01:00
Metafora -(inaczej przenośnia) (środek stylistyczny) to wyrażenie, które poprzez nietypowe połączenie wyrazów uzyskuje nowe (metaforyczne).

np: życiowe zakręty - to znaczy że ktoś ma albo miał w życiu kłopoty i niepowodzenia

Pozdrawiam :)
15 3 15
2010-01-18T17:05:26+01:00
Metafora to inaczej przenośnia. Jest ona środkiem stylistycznym wykorzystywanym często w wierszach. Metafora to najprostszym tłumaczeniem głęboka myśl zawarta w zdaniu za pomocą połączenia nietypowych słów.

Pozdrawiam !
17 4 17