Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-18T15:57:03+01:00
Rtęć w szkle tworzy menisk wypłukły, ponieważ siły spójności rtęci są duże, natomiast woda w szkole tworzy menisk wklęsły, ponieważ siły przylegania pomiędzy wodą, a szkłem są duże.

to z zeszytu ! prosze o naj !
12 4 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T15:58:10+01:00
Gdy do naczynia nalejemy wody można zaobserwować że woda przylega do ścianek i jest albo troszkę wklęśnięta ta woda albo z wody robi się pagórek i wtedy jest menisk wypukły . Menisk występuje wtedy gdy w naczyniu jest woda .
11 2 11
2010-01-18T16:02:25+01:00
Menisk wklęsły -polega tona tym jk wlejesz do probówki wodę to przykrawędzi zauwazysz ze jest więcej wody na srodku porbuwki jest wklęsłe
przy wypukłym jest na odwrót środek wyżej przy bokach niżej
na rys a - wklęsły b - wypukły
5 3 5