1. Oblicz pole powierzchni dna akwarium, jeśli ciśnienie wywierane na dno przez siłę parcia 20 N wynosi 50 Pa.
2.Siła parcia działająca na dno naczynia o polu powierzchni 25 cm² wynosi 3,75 N. Jakie ciśnienie wywierane jest na dno naczynia przez ciecze?
3.Oblicz siłę parcia działającą na dno naczynia o polu powierzchni 20 cm², jeśli ciśnienie wywierane na dno wynosi 6000 Pa.

Potrzebuje obliczenia !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T18:28:40+01:00
1. p=50 Pa
F=20 N
S=?
p=F/S
S=F/p
S=20N/50Pa=0,4m³

2.F=3,75N
S=25cm²=0,0025m²
p=?
p=F/S
p=3,75N/0,0025m²=1500Pa

3.S=20cm²=0,002m²
p=6000Pa
F=?
p=F/S
F=p*S
F=6000Pa*0,002m²=12N

licze na naj
3 4 3
2010-01-18T22:45:20+01:00
P=50Pa
F=20N
s=?
p=F/s
F/s=p//F
s= p/F
s= 50Pa/20N
s=2.5m2
2 zad
s==25cm2=0.25m
F=3.75N
p=?
p=F/s
p=3.75N/0.25m
p=14Pa
3zad
s=20cm2=0.2m2 p=F/s
p=6000Pa F/s=p//s
F? F=p/s
F=6000Pa/o.2m2
F=30000N

3 3 3