Odpowiedzi

2010-01-18T16:10:03+01:00
Zdj wez z neta
ciało stałe:
ma swój kształt i objetosc
obj. ciała nie zależy od kształty
kruche spręzyste plastyczne<zalezy od temperatury>
ciecz:
nie mają określonego kształtu,przybiera kształt naczynia w którym się znajduje
trudno zmienic objetosci-jest niescisliwa
gaz:
nie mają określonego kształtu i objetosci
sa scicsliwe i rozplezliwe

jeszcze jest plazma ktora jest na słoncu i jest b.goraca.;d
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T16:10:12+01:00
WODA (tlenek wodoru, H2O) - związek chemiczny bardzo rozpowszechniony w przyrodzie; dobry rozpuszczalnik. Występuje najczęściej w postaci cieczy, jednak może być ona również ciałem stałym (lód lub snieg), a także gazem (para wodna).Prawie wszystkie substancje mogą przechodzić z jednego stanu skupienia w inny.Rozróżnia się następujące przejścia fazowe wody :

 ze stanu stałego w ciekły - topnienie
 ze stanu ciekłego w stały - krzepnięcie
 ze stanu ciekłego w gazowy - parowanie
 ze stanu gazowego w ciekły - skraplanie
 ze stanu stałego w gazowy - sublimacja
 ze stanu gazowego w stały - resublimacja

Stan gazowy (lotny)

Przejście cieczy w stan gazowy nazywamy parowaniem, które zachodzi w każdej temperaturze i tylko na powierzchni cieczy lub zachodzącym gwałtowniej, w stałej temperaturze 100`C (temperaturę tę nazywamy temperaturą wrzenia), w całej objętości cieczy wrzeniem.

Stan ciekły i stały

Przejście cieczy ze stanu stałego w stan ciekły nazywamy topnieniem, które zachodzi w temp. Stałej 0`C (temperaturę tę nazywamy temperaturą topnienia), a z gazowego w ciekły skraplaniem.

Daj najlepszą ;D
1 5 1