Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T16:22:22+01:00
1.Przemiana Fizyczna polega na tym, że przemiana , w której substancja zmienia swoje właściwości a nie powstaje nowa substancja. (np. topienie parafiny)
rakcja chemiczna polega na tym, że przemiana , w której powstają nowe substancje to przemiana chemiczna .
2.
ludzkie:
wzrok, słuch, węch
mechaniczne:
siłomierz, termometr, amperomierz, waga, Areometr, Barometr,Bolometr,Higrometr,
3.
siła wypadkowa- siła która zastepuje działanie kilku sił składowych jakie działają na dane ciało..

cechy siły wypadkowej
-kierunek działania jest taki sam jak sił składowych
-zwrot zgodny za zwrotem siły skł
-wartośc rowna sił skł

cechy wektora siły wypadkowej
ten sam kierunek działania
wspólny punkt przyłożenia
zwrot zgodny ze zwrotem sił skł
wartość równa rółżnicy sił skł
siłę oznaczamy F

są dwa rodzaje sił siła składowa i siła wypadkowa

Fw=F2-F1
Fw=2N-2n
Fw=ON
Dwie siły równoważa sie wzajemnie gdyż;
mają wspólne punkty przyłożenia
działają według tej samej prostej
mają te same wartości
maja przeciwne zwroty.
1 5 1
2010-01-18T16:24:13+01:00
1.Zjawisko fizyczne – przemiana, na skutek której zmieniają się tylko właściwości fizyczne ciała lub obiektu fizycznego, natomiast właściwości chemiczne pozostają bez zmian. Definicja używana przez chemików.
2.Przyrzady pomiarowe, urzadzenia wykorzystujace oddzialywania miedzyczasteczkowe.
3.punkt przylozenia- cialo na ktore dziala
zwrot-strona w ktora dziala sila
kierunek-prosta wzdluz ktorej dziala sila
wartosciowosc
1 5 1
2010-01-18T16:31:22+01:00
1.Zjawisko Fizyczne- proces, w wyniku którego substancja może zmieniĆ soje własciwosci, ale nadal pozostaje tą samą substancją .
2. Siłomierz.
3. Sila wypadkowa, zastępuje działanie conajmniej dwóch sił skladowych.
Siła składowa, maja taki sam kierunek ale przeciwne zwroty .
Siły równoważace się , to sily ktorych wypadkowa jest rowna zero.
Uklad pozostaje w spoczynku.
2 5 2