Marzena kupiła notesy 60-kartkowe, 32-kartkowe i 16-kartkowe. Notesów najcieńszych jest o 5 więcej niż 32-kartkowych, a najgrubszych - tyle ile 16-kartkowych i 32-kartkowych razem. Wszystkie notesy zawierają łącznie 1220 kartek. Ile notesów każdego rodzaju zakupiła Marzena? Ułóż odpowiednie równanie i rozwiąz je.

2

Odpowiedzi

2010-01-18T16:53:44+01:00
Zeszyty 60kartkowe x+x+5
zeszyty 32kartkowe x
zeszyty 16kartkowe x+5


16(x+5)+32x+60(x+x+5)=1220
16x+80+32x+60(2x+5)=1220
16x+80+32x+120x+300=1220
168x=840(dzielimy na 168)
x=5

Odp. Marzena kupiła 5 notesów 32 kartkowych ,10 notesow 16 kartkowych i 15 notesow 60 kartkowych .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T17:00:01+01:00
X+5 - notesy 16 kartkowe
x -zeszyty 32 kartkowe
(x+5) + x - zeszyty 60 kartkowe
1220 -liczba wszystkich kartek


(x+5) * 16+32x +(2x+5) * 60 =1220
16x + 80 + 32x + 120x +300=1220
168x=830
x=5

16 kartkowych 10, 32 kartkowych 5 a 60 kartkowych 15