Adam miał sznurek o długosci 7,5m.mama zabrała połowe sznurka.ojciec wziął dwie trzecie pozostałej czesci.brat odciął połowe z tego co zostało.dwie piąte reszty sznurka zabrała siostra.jaka czesc sznurka została adamowi?ile to metrów?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-28T22:52:20+02:00
Adam miał sznurek o długosci 7,5m.
Mama zabrała połowe sznurka. -> 1-1/2 = 1/2 ; 7,5 * 1/2= 3,75m
Ojciec wziął dwie trzecie pozostałej czesci. -> 1-2/3 = 1/3 ; 3,75 * 1/3 = 1,25m
Brat odciął połowe z tego co zostało. -> 1-1/2 = 1/2 ; 1,25m * 1/2 = 0,625m
Dwie piąte reszty sznurka zabrała siostra. -> 1-2/5 = 3/5 ; 0,625 * 3/5 = 0,375m

Jaka czesc sznurka została adamowi? -> 0,375 ÷ 7,5 = 0,05 = 5%
Ile to metrów?
ODP : Adamowi zostało 37,5cm sznurka (0,375m), czyli 5% (0,05).
2009-09-28T22:52:33+02:00
1-1/2 = 1/2 ; 7,5 * 1/2= 3,75m
1-2/3 = 1/3 ; 3,75 * 1/3 = 1,25m
1-1/2 = 1/2 ; 1,25m * 1/2 = 0,625m
1-2/5 = 3/5 ; 0,625 * 3/5 = 0,375m
Odp.: Adamowi zostało0,375m
2009-09-28T22:53:58+02:00
7,5*0,5=3,75 pozostała czesc po zabraniu przez mame
3,75*0,6666=2,5 czesc zabrana przez ojca
3,75-2,5=1,25 pozostala po zabraniu przez ojca
1,25*0,5=0,625 to co zabral brat a jednoczesnie tyle tez zostalo
0,625*0,4=0,25 tyle zabrała siostra
0,625-0,25=0,375 m tyle mu pozostało