Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T16:47:30+01:00
12 cm : 2 = 6 cm
16 cm : 2 = 8 cm
6*6 + 8*8 = x*x
100 = x*x
x = 10
bok rombu ma 10 cm
2 5 2
2010-01-18T16:48:27+01:00
Twierdzenie Pitagorasa:
(1/2e)² +(1/2f)² =a²
(1/2*12)² +(1/2*16)² =a²
6² +8² =a²
36+64=a²
100=a²
a=10 cm
Odp: Długość boku wynośi 10 cm.
1 4 1
2010-01-18T16:49:26+01:00
8²+6²=x²
64+36=x²
100=x²
x=√100=10
Bok ma miarę 10cm.
1 5 1