Odpowiedzi

2010-01-18T17:01:16+01:00
Pan Tadeusz powstał w czasie pobytu Adama Mickiewicza w Paryżu, w okresie, kiedy poeta przyglądał się z niepokojem sporom, jakie dzieliły polską emigrację polistopadową. Utwór miał się stać dla Mickiewicza sposobem na zapomnienie o kłótniach i bezustannych oskarżeniach, jakimi obrzucali się emigranci.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T17:03:11+01:00
Adam Mickiewicz musiał emigrować z ojczyzny. Ale bardzo to go bolało i tęsknił za nią. Postanowił więc pomóc swojej ojczyżnie w walce z zaborcami i samemu sobie przy ukojeniu tęsknoty.
Napisał więc Pana Tadeusza pisanego wierszem. Miał być on otuchom Polaków walczących o wolność.
Dziś Pan Tadeusz to jedna z najczęściej spotykanych książek w naszych domach.


Mam nadzieje że pomogłem:)