Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T17:07:21+01:00
Ca(OH)2+HCl-->CaCl2+2H2O
2OH^- +2H+ --->2H2O

zobojętnienie polega na tym ze stezeniajonow H+ i OH- sa takie same w roztworze gdy sa one w rownowadze i maja takie same strzenie ph roztworu wynosi 7 np do roztworu o nadmiarze jonow H+ dodajemy powoli jony OH- az ph osiagnie wartosc 7
2010-01-18T17:13:06+01:00
Ca(OH)₂ + 2 HCl -> CaCl₂ + 2 H₂O

zobojętnienie polega na tym że mamy roztwór zasady która charakteryzuje się pH roztworu powyżej 7, a także roztwór kwasu który charakteryzuje się pH roztworu poniżej 7, w wyniku połączenia kwasu z zasadą powstaje sól która charakteryzuje się pH zbliżonym do 7. Reakcja przebiega również w różnych środowiskach, w tym przypadku środowiskiem jest woda.