Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-18T17:13:08+01:00
Ponieważ jest to traper równo ramienny rysujemy wysokość, która wyznaczy nam trójkąt prostokątny o wymiarach: h,9cm, 15cm. Korzystając z twierdzenia Pitagorasa obliczamy wysokość:
15² = h² + 9²
h² + 81 = 225
h² = 225 - 81
h² = 144
h = √144
h = 12

Obliczamy pole trapezu:
P = 1/2 *(a + b) * h
P = 1/2 *(24 + 6) * 12
P = 1/2 * 30 *12
P = 180 cm²

Odp: Pole trapezu wynosi 180cm².
17 3 17
2010-01-18T17:19:45+01:00
Pole trapezu równoramiennego liczymy ze wzoru
P=½(a+b)*h
gdzie a i b to podstawy trapezu
h- wysokość
h²+x²=15²
x=½(a-b)=½(24-6)=½*18=9
h²=15²-x²
h²=15²-9²
h²=225-81
h²=144
h=12
P=½(a+b)*h
P=½(24+6)*12
P=6*30
P=180[cm²]
45 3 45