PROSZĘ O SZYBKĄ ODP.
1.
oblicz gęstość substancji, z której wykonano sześcian o danej masie m i krawędzi a. Wyniki podaj w kg/m sześciennych.
a)m= 306,24g, a=40cm
b)m=251,37kg, a=30cm
c)m=60,28kg, a=20cm
d)m=822,5kg, a=50cm
e)m=178,2kg, a=60cm
2.
1g=1000mg

na wadze laboratoryjnej zważono pewną ilość jakiejś substancji.jaka była masa substancji( wyniki podaj w miligramach), jeżeli do zrównoważenia wagi użyto następujących odważników:
1. jeden odważnik 2g, jeden odważnik 200mg, jeden odważnik 100mg, jeden odważnik 50mg, jeden odważnik 20mg i jeden odważnik 5mg.
2.jeden odważnik 1g, dwa odważniki 200mg, jeden odważnik 20mg i jeden odważnik 10mg.
3.jeden odważnik20mg, jeden odważnik 10mg, jeden odważnik 5mg i dwa odważniki 2mg.
4.jeden odważnik 500mg, jeden odważnik 100mg, dwa odważniki 20mg i jeden odważnik 5mg.
5.dwa odważniki 20mg, jeden odważnik 5mg, jeden odważnik 2mg i jeden odważnik 1mg.
6.jeden odważni 100mg, jeden odważnik 50mg, dwa odważniki 20mg, jeden odważnik 5mg i jeden odważnik1mg

PROSZĘ O ODPOWIEDŹ Z ROZWIĄZANIAMI I DOBRZE ROZWIĄZANE

CZWKAN DO 18:30

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T18:14:36+01:00
1.
d=m/v
v=a*a*a
40cm=0,4m
v=0,4*0,4*0,4=0,064 m3 <<sześciennych>
m=306,24g=0,30624 kg
d=0,30624 kg:0,064 m3=4,7853125 kg/m3 w przynlizeniu 4,8 kg/m3

b)
30cm=0,3 m
v=0,3*0,3*0,3=0,027 m3
m=251,37kg
d=251,37:0,027=9310 kg/m3

C)
20cm=0,2m
v=0,2*0,2*0,2=0,008 m3
m=60,28kg
d=60,28/0,008=7531,25 kg/m3

d)
50cm=0,5m
v=0,5*0,5*0,5=0,125m3
m=822,5kg
d=822,5 kg/0,125m3=6580 kg/m3

e)
60cm=0,6m
v=0,6*0,6*0,6 =0,216m3
d=178,2/0,216=825 kg/m3

2.
1. jeden odważnik 2g, jeden odważnik 200mg, jeden odważnik 100mg, jeden odważnik 50mg, jeden odważnik 20mg i jeden odważnik 5mg.
1g=1000mg

2g=2000mg
2000+200+100+50+20+5=2325mg

2.jeden odważnik 1g, dwa odważniki 200mg, jeden odważnik 20mg i jeden odważnik 10mg.

1g=1000mg
1000+200+20+10=1230mg

3..jeden odważnik20mg, jeden odważnik 10mg, jeden odważnik 5mg i dwa odważniki 2mg.

20+10+5+2+2=39 mg

4.jeden odważnik 500mg, jeden odważnik 100mg, dwa odważniki 20mg i jeden odważnik 5mg.

500+100+20+20+5=645mg

5.dwa odważniki 20mg, jeden odważnik 5mg, jeden odważnik 2mg i jeden odważnik 1mg.

20+20+5+2+1=48 mg

6.jeden odważni 100mg, jeden odważnik 50mg, dwa odważniki 20mg, jeden odważnik 5mg i jeden odważnik1mg

100+50+20+20+5+1=196mg


łóóó napisałąm sie troszke ale mam nadzieje ze pomoglam :* pozdr.. :D
  • Użytkownik Zadane
2010-01-18T19:42:47+01:00
Zad1.
d=m/v
v=a*a*a
40cm=0,4m
v=0,4*0,4*0,4=0,064 m3 <<sześciennych>
m=306,24g=0,30624 kg
d=0,30624 kg:0,064 m3=4,7853125 kg/m3 w przynlizeniu 4,8 kg/m3

b)
30cm=0,3 m
v=0,3*0,3*0,3=0,027 m3
m=251,37kg
d=251,37:0,027=9310 kg/m3

C)
20cm=0,2m
v=0,2*0,2*0,2=0,008 m3
m=60,28kg
d=60,28/0,008=7531,25 kg/m3

d)
50cm=0,5m
v=0,5*0,5*0,5=0,125m3
m=822,5kg
d=822,5 kg/0,125m3=6580 kg/m3

e)
60cm=0,6m
v=0,6*0,6*0,6 =0,216m3
d=178,2/0,216=825 kg/m3

zad2.
1. jeden odważnik 2g, jeden odważnik 200mg, jeden odważnik 100mg, jeden odważnik 50mg, jeden odważnik 20mg i jeden odważnik 5mg.
1g=1000mg

2g=2000mg
2000+200+100+50+20+5=2325mg

2.jeden odważnik 1g, dwa odważniki 200mg, jeden odważnik 20mg i jeden odważnik 10mg.

1g=1000mg
1000+200+20+10=1230mg

3..jeden odważnik20mg, jeden odważnik 10mg, jeden odważnik 5mg i dwa odważniki 2mg.

20+10+5+2+2=39 mg

4.jeden odważnik 500mg, jeden odważnik 100mg, dwa odważniki 20mg i jeden odważnik 5mg.

500+100+20+20+5=645mg

5.dwa odważniki 20mg, jeden odważnik 5mg, jeden odważnik 2mg i jeden odważnik 1mg.

20+20+5+2+1=48 mg

6.jeden odważni 100mg, jeden odważnik 50mg, dwa odważniki 20mg, jeden odważnik 5mg i jeden odważnik1mg

100+50+20+20+5+1=196mg