Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-18T17:18:30+01:00
Wzor propanolu to C3H7OH

Mc3h7oh=12*3+7+16+1=60g

mC/mO=36/16=9/4

stosunek masowy węgla do tlenu wynosi 9/4
2010-01-18T17:21:23+01:00
Propanol- C3H7OH
liczymy mase molowa z ukladu okresowego pierwiastków
M=3*12u+8*1u+16u=60u
węgla mamy 36 u a tlenu 16
36/16 jest jak 9/4 a procentowo 225%
2010-01-18T17:34:46+01:00
C3H7OH -8 propanol
mCx3= 12x3
mCx3=36
mO=16

mC:mO
36:16
9:4